איך לייצר ולשמר מוטיבציה אצל העובדים?
כמו שלא תשמעו ילד שאומר: “אוף, עוד פעם צריך לרדת לשחק כדורגל”
גם העובדים שלכם לא אמורים לקום בבוקר עם תחושה של שחיקה, סלידה ועייפות,
אלא בשמחה, מוטיבציה ליזום ואנרגיה מתפרצת.
כשיוצאים מנקודת הנחה ש”עבודה” ו”הנאה” אינן הפכים מגיעים למקומות נפלאים!
מכירים את העובדים שבין לבין (או אפילו במקום) משחקים בטלפון?
שאלו את עצמכם שאלה פשוטה: מדוע הם משחקים?
מה גורם להם לנסות שוב ושוב לפוצץ 23 סוכריות כדי לעבור סוף סוף את שלב 558?
מאיפה מגיעה המוטיבציה?
במקום לנסות להפריד בין העבודה למשחק נסו להשתמש באלמנטים מתחום המשחק
וראו איך המוטיבציה עולה.
אחד האתגרים המשמעותיים בארגונים הוא נושא המוטיבציה.
גם אצל העובדים הכי מסורים המוטיבציה נמצאת בדרך כלל במגמת ירידה, ככל שהוותק עולה
וכשמדובר ביכולת ליזום ולאמץ שינויים – לעתים היא מגיעה לקו האפס.
ישנן דרכים להפוך את הארגון לממכר כמו משחק בטלפון
אבל לפני שמנסים אותן חשוב להבין מהי בדיוק אותה מוטיבציה שאנו רוצים לעורר.
מהי מוטיבציה
הכוח המניע לעשות דבר מה ולהתמיד בעשייתו;
הרצון להשקיע זמן ומאמץ בפעילות מסוימת גם כהדבר כרוך במאמץ, בקשיים ובאי-הצלחות.

מקובל לחלק את המוטיבציה לשני סוגים:
- מוטיבציה חיצונית – הכוח המניע לעשיה הוא חיצוני: שכר, הערכה, פרס, יוקרה וכו'.
- מוטיבציה פנימית – הכוח המניע לעשיה בא מתוך האדם עצמו –
רצון להתפתח, סקרנות, תחושת משמעות, סיפוק, הנאה וכיוצא באלה.
אנחנו טועים לחשוב שמוטיבציה חיצונית חזקה ומשפיעה יותר ממוטיבציה פנימית
אבל מחקרים בתחום מוכיחים את ההפך,
ועדיין יש צורך בתמהיל מדויק של שניהם כדי להניע את עצמנו ואחרים לפעולה.
בעולם אוטופי העובדים היו מסורים ומחויבים לעבודתם רק מתוך מוטיבציה פנימית –
הם כאן כי זה הרצון והתשוקה שלהם והעבודה מסבה להם עניין, סיפוק ומשמעות.
אבל בעולם האמיתי אין סטריליות וברור שצריך לעורר את הרצון גם בעזרת גורמים חיצוניים
שיעוררו את המוטיבציה הפנימית.
תיאוריות מתחום המשחוק מחלקות את בני האדם לפי "סוגי שחקן".
החלוקה הזו מתבססת על המוטיבציה שמניעה שחקנים לשחק, מעבר לתגמול המיידי שמייצר המשחק:
הצורך בקשרים חברתיים, הצורך להשתייך למשהו גדול מאתנו, הרצון להגיע להישגים, הסקרנות והחקרנות, הרצון ליצור או הרצון לעשות דברים בדרך משלך.

במקביל ישנם מנגנוני משחק, כשכל אחד מהם מתאים לסוגי מוטיבציה שונים.
לדוגמה: משחק שבו יש עולמות חדשים לגלות ולחקור פונה לאנשים המונעים מסקרנות.
משחק שבו יש תגים וגביעים בסיום כל רמה פונה לאנשים שמונעים על-ידי הצורך שיכירו ביכולותיהם.
בסדנת מוטיבציה נכיר את סוגי המוטיבציה וננסה לזהות מה מניע כל אחד מהמשתתפים בחייו האישיים והמקצועיים.
מה מקבלים המשתתפים בסדנה?
- הכרות משחקית ומפתיעה עם סוגי המוטיבציה השונים
והזדמנות להתבוננות עצמית ולבחינת המנועים הפנימיים והחיצוניים שלהם
על ידי אבחון קצר וקולע. - כלים להנעה פנימית ועמידה על התלות ההדדית בין עבודה מבוססת חוזקות
לבין עבודה מתוך הנאה ותחושת משמעות. - הבנת הקשר בין מידת האחריות והמעורבות למידת המוטיבציה הפנימית –
ויציאה מזווית הצרה של המיקרו לזווית הרחבה של המאקרו.
סדנת "היכון, החל צא!" נוגעת ברצון להשפיע ולהצליח ומוציאה אותו לאור
הנעתי אתכם לפעולה? צרו קשר או בואו לדבר איתי על זה בווטסאפ