סדנאות משחקולוגיה וכלי הדרכה ממושחקים
מקובל לחשוב שארגונים הם ישות רצינית, מעונבת ופרודוקטיבית.
אין מקום למשחקים במשרדים מחופי הזכוכית של העולם הרציני הזה.
או כמו שאומרים: עבודה זה לא משחק ילדים.
אבל האמת היא, שדווקא ארגונים "רציניים ופרודוקטיביים" יפיקו הכי הרבה תועלת אם יכניסו משחקיות לתוך השגרה שלהם. כי כשממשחקים – פתאום העובדים נהיים חיוניים יותר, מחייכים יותר, פחות שחוקים, ומדווחים שכיף להם.
כן. זה יכול לקרות גם אצלכם.
לפני הרבה שנים אנשים הלכו לעבודה מידי יום, מידי שבוע, מידי חודש, לאורך שנים ארוכות.
באופק ציפו להם, במקרה הטוב, קביעות ופנסיה טובה.
טרם "העולם החדש" אנשים לא שאלו את עצמם: "זה מתאים לי? אני אוהב.ת את מה שאני עושה?
כיף לי בעבודה? האם ממשתי את הפוטנציאל שלי? האם הגשמתי את חלומותיי?
ב"ימים ההם", אם התמזל מזלך -מצאת עבודה שאהבת ואם לא – זה לא היה חשוב,
כי עובדים בשביל הפרנסה – ההנאה היא לא חלק מהמשוואה.
היום, כחלק מתרבות העולם החדש, העובדים לא מוותרים בקלות רבה על אלמנטים של הנאה, מעורבות, מימוש ותחושת משמעות במקום העבודה.
ומן העבר השני – גם הלקוחות לא מגיעים רק כדי לקנות.
הם מצפים לחוויה ייחודית שיוצרת מעורבות, חוויה שרק ארגון שמותאם לעולם החדש יכול לתת להם.
המישחוק מכניס לתהליכים עניין, הזדהות וסיפוק – וזוהי בדיוק הסיבה שכדאי לכם להתחיל לשחק.
לאנשי ההדרכה והפיתוח הארגוני יש יכולת לעשות זאת בקלות רבה – להוסיף הנאה וכיף באמצעות המשחקולוגיה.
אבל גם השיווק, שירות הלקוחות וכל תחום בארגון ייצאו נשכרים אם יוסיפו לו קצת "פלפל" משחקי.
סדנאות משחקולוגיה לארגונים
משחקולוגיה היא מושג המתייחס לשימוש בעקרונות מעולם המשחקים בתחומים שאינם בהכרח משחקיים.
בפועל, המשמעות של משחקולוגיה ארגונית היא שלכל תהליך ארגוני: למידה, שינוי, תוכניות עבודה, אוריינטציה, ישיבות צוות ועוד ועוד ניתן להוסיף אלמנטים משחקיים כדי שיהיה מהנה יותר וייזכר לאורך זמן.
בסדנאות המשחקולוגיה הבאות מושם דגש על פיתוח היכולת "למשחק" כל צורך בארגון.
בסדנה נלמדים עקרונות משחקיים וכיצד ניתן להמיר אותם על כל תחום תוכן.
כל התכנים בסדנאות המשחוק השונות מועברים בדרך חווייתית משחקית
כדוגמת Walk To Talk להעברת תוכן בדרך משחקית.
כלי הדרכה ממושחקים
לצד סדנאות המשחקולוגיה, ככלי משלים או ככלי בפני עצמו, פיתחתי גם כלי הנחיה, הדרכה וניהול ממושחקים,
ליצירת מעורבות, תוכן חווייתי וחיבור בין המשתתפים, גם אם ההדרכה או הישיבות מתנהלים מרחוק,
עם קהל שאינו הומוגני ועם אתגרים רבים אחרים הנובעים מחוסר היציבות של התקופה.