מי שלא אסף אף פעם פקקים עם אותיות, עטיפות של חטיפים, או הפתעות מביצי הפתעה – שיקום!
כולנו מכירים אלמנטים משחקיים בתחום השיווק – תחרויות, הגרלות וכדומה.
שיווק ממושחק, גם אם הוא לא מוגדר ככזה, הוא כלי רב עוצמה להנעה לפעולה.
האמנם?
אחת הטענות של מבקרי המישחוק ככלי שיווקי, היא שמדובר בכלי פשטני ובאופנה חולפת.
אבל האמת היא שהשימוש במישחוק ליצירת שיווק מניע לפעולה ממשיך לצבור תאוצה.
אם טעיתם לחשוב שמדובר רק באיסוף מקלות ארטיקים או בחידון שולי במקומון,
בסדנת שיווק ממושחק תגלו את חברות הענק שמשתמשות בכלים מעולם המשחקים
כדי ליצור מעורבות אצל לקוחות – מדובר בגוגל ופייסבוק, קוקה-קולה, ווייז ועוד ענקיות בינלאומיות.
ולמעשה – כבר ב-2014 ל-2,000 החברות המובילות בעולם הייתה לפחות אפליקציה אחת ממושחקת.
משחוק נמצא גם במקומות שנראים לכם מובנים מאליהם:
איסוף נקודות, מיילים או כוכבים, הגבלת מבצעים בזמן, בחירת אווטאר,
התאמה אישית של פרופיל משתמש, סקרי דעת קהל…
כולם אלמנטים משחקיים שנכנסו לתחום השיווק ועכשיו מהווים חלק בלתי נפרד ממנו.
בהגדרתו – מישחוק מיישם אלמנטים משחקיים בהקשרים לא משחקיים כדי ליצור מחויבות, מעורבות והנאה.
למרות הקלילות שבו, זהו כלי רציני המשלב אפיון טיפוסי שחקן (צרכן),
פניה לסוגי מוטיבציה שונים ובניית תכנית תוצאתית, שתבלוט גם בשטף המידע המאפיין את העולם החדש.
מי כמו מתכנני המשחקים חקר את מוטיבציית הקהל והצליח לפנות אליה בדרך הטובה ביותר?
האם זה לא מה שהייתם רוצים שיקרה עם לקוחותיכם?
איך עושים את זה בארגון? ביצירתיות
הטמעת הנרטיב משחקי בשפה השיווקית של הארגון היא דו-צדדית:
משחוק תהליך השיווק עצמו – הנעה לפעולה של עובדי מחלקת השיווק
ומשחוק הפעולות השיווקיות – על ידי בניית תכנית שיווקית ממושחקת המתאימה למטרות וליעדים השנתיים.
כשאנחנו ממשחקים את השיווק אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהאדם מחפש חוויה. חווית הרכישה והשימוש במוצר ובשירות לא נמדדת ביחס לפונקציונליות שלו אלא ביחס להנאה ולחוויה הרגשית והחברתית שהוא מספק.
מסדנת משחוק השיווק יצאו המשתתפים עם ארגז כלים מלא בכלי שיווק יצירתיים, שמשמשים חברות רבות בעולם ושמשו גם אותי כדי לאבחן קהלי יעד, לשווק מיזמים ולחנך שוק.
הנה, כדוגמה קלילה, ארבעה כ(ל)לים שיוצרים משחק (תרתי משמע):
מ-גבלות – הכניסו מגבלות על מנת לגוון ולאתגר, ככל שיש יותר מגבלות כך עולה רמת היצירתיות
ומשחק השיווק נעשה מעניין יותר.
ש-יתופיות: שאלו והתייעצו באמצעות סקר, דירוג ומשובים משחקיים.
ככה יוצרים קהילה וחיבור למותג.
ח-יבור: חברו לאירועים, מועדים ומקומות. חברו בין online ל-offline.
ציינו ימים מיוחדים והתייחסו לטרנדים. צרו חגיגה סביב אבני הדרך.
עשו כל זאת בדרך עדכנית שרלוונטית לקהילה שלכם.
ק-לילות: השתמשו בהומור ולפעמים ב"שטחיות", משחק משחרר אותנו מעודף מחשבה
ומאפשר לנו להשתטות ולהציג דברים בדרך קלילה ורכה יותר.
רוצים למשחק את השיווק? צרו קשר או בואו לדבר איתי על זה בווטסאפ